In veel gevallen kun je het probleem dat je ervaart zelf oplossen. Weet je niet zeker hoe je dit kunt aanpakken, dan helpt dit bericht je verder.
- Het product start niet meer op
- Verbindingsproblemen
- Koppeling met account/app
- Harde reset
1. Het product start niet meer op
Is het product uitgeschakeld, start het niet meer op en reageert het nergens meer op? Dan is er een grote kans dat er geen voeding meer geleverd wordt aan het apparaat.
- Bij een product met een stekker voeding: Heb je tijdelijk het apparaat uit het stopcontact gehaald? Controlleer dan of de stekker nog steeds goed in het stopcontact zit. Werkt het product vervolgens nog niet, test dan als eerst of in een ander stopcontact het product wel opstart.
- Bij een product met batterij: batterijen kunnen natuurlijk opraken, dit gebeurt soms sneller dan je verwacht. Dit kan komen doordat het apparaat bijvoorbeeld tijdelijk verbindingsproblemen heeft gehad, waardoor er meer vermogen nodig was vanuit de batterijen. Zijn er grote temperatuur verschillen geweest? Ook dan kan het zijn dat de batterijen sneller leeg raken dan normaal het geval zou zijn. Wij raden aan de batterijen te vervangen. Doe dit het liefste met batterijen die helemaal nieuw uit de verpakking komen.
Kijk ook altijd goed bij het vervangen van de batterijen naar het type. Zo kunnen niet alle appartaten bijvoorbeeld overweg met oplaadbare batterijen.
2. Verbindingsproblemen
Is je Smart Home device offline in de app? Controleer dan of de vereisten voor je wifi netwerk nog goed staan. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld een speedtest of wifi analyzer gebruiken om na te gaan of er geen problemen zijn met de snelheid of kanaal(instellingen). Controleer ook altijd wat de fabrikant aangeeft over de wifi verbinding.
3. Koppeling met account/app
Ervaar je problemen met je account? Verwijder dan eens de app en installeer deze opnieuw. Of neem contact op met de producent. Zij kunnen achter de schermen meekijken met jouw accountgegevens.
4. Harde reset
Reageert je apparraat nergens meer op? Heb je de voeding of batterijen gecontroleerd en het apparaat reageert nog steeds nergens op, dan kun je proberen om een harde reset uit te voeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je apparraat of ga naar de website van de fabrikant om de stappen voor het resetten te controleren.
Ervaar je na alle stappen nog steeds problemen, neem dan gerust contact met ons op. Vergeet niet te kijken naar dit artikel, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.